Thursday, April 23, 2009

Jemputan Khas

Di sini Ummie menjemput kawan-kawan yang telah memiliki rumah idaman untuk bercerita disini serba sedikit bagaimana mereka merealisasikan impian mereka itu. Ummie pernah terbaca satu artikel di dalam majalah Anjung Seri. Ummie tidaklah pulak ingat keluaran yang mana, seorang surirumah yang bercita-cita hendak memiliki sebuah banglo keluarga. Banglo yang kita hendak ceritakan di sini adalah yang mampu dicapai oleh kita.

Ummie ingat lagi, saudara kita yang bermatlamat ini, sanggup menjual nasi lemak. Almaklumlah, berniaga nasi lemak, persediaannya termasuk kena bangun pukul empat pagi untuk memasak dan menumis.. Ada gambar disertakan sekali dalam majalah tu, Ummie kagum, mungkin pada masa itu, pendapatan si suami telah mencapai tahap layak untuk memiliki rumah idaman, tetapi saudara kita ni menjual nasi lemak untuk mencari wang pendahuluan, bagi Ummie sendiri, Ummie akan cuba cari wang pendahuluan sebanyak yang mungkin.. untuk mengurangkan jumlah pinjaman dan selanjutnya faedah yang perlu dibayar..

Seperkara lagi yang Ummie masih ingat, saudara kita menamakan banglonya "Sri Lemak" sempena nasi lemak yang dijualnya.. Jikalau ada anak atau cucu pemilik "Sri Lemak" terbaca tulisan Ummie ini, silalah beri komen..

Pada masa Ummie membaca artikel itu, hanya sekadar membaca untuk motivasi. Ummie tidak sangka akan dimasukkan ke dalam blog ini.. Ummie tidak ingat lokasi "Sri Lemak"..

No comments:

Post a Comment