Monday, April 27, 2009

Bagai bulan jatuh ke riba..

Itulah ungkapan yang dapat Ummie tuliskan untuk menggambarkan perasaan Saudara Norhiza Noordin seorang pengukir kayu tersohor negara.. Ummie merujuk kepada artikel dari akhbar Kosmo bertarikh 27hb. April, 2009 bertajuk "Istana Masa Kecil"..

Saudara Norhiza bercita-cita untuk memiliki sebuah istana lama sebagai kediaman beliau apabila dewasa. Akhirnya pada usia 46 tahun impian termakbul.. Ummie rasa bagai menitis airmata Ummie ni, Ummie tumpang gembira.. sama-sama berdoa semoga banglo yang setiap dari kita mimpikan bakal menjadi realiti.. Ummie sendiri sebenarnya tinggal di rumah peninggalan arwah datuk dan nenek.. yang Ummie tahu, sangat sayangkan Ummie.. Inilah antara perkara yang dapat Ummie lakukan atas kasih sayang mereka.. Hargailah peninggalan orang tua kita, mudah-mudahan anak cucu kita akan menghargai kita juga..

Beliau sanggup membuka istana lama yang menggunakan pasak, memindahkan ke lokasi baru dan memasang semula.. Itu semua memerlukan beliau mengorbankan masa, wang dan usaha.. Tapi orang kata, kalau dah suka, lautan api sanggup direnangi..

Beliau menamakan kediamannya Seri Bakawali, bertempat di Kampung Raja, Besut Terengganu..
Ummie tabik pada saudara Norhiza dan keluarga.. Terima kasih Kosmo atas informasi menarik ini, juga kepada hubby yang memaklumkan kepada Ummie akan artikel ini.. Perjalanan baru bermula, Ummie baru melangkah setapak..

layari www.kosmo.com.my untuk cerita penuh..

No comments:

Post a Comment