Friday, May 29, 2009

Rumah Berharga RM3.50..

Ada sesiapa yang dah terbaca artikel ni dalam Utusan Malaysia bertarikh 28 Mei, 2009. Ini berita penuhnya.ARKIB : 28/05/2009

Rumah semurah AS$1 (RM3.50)
FAKULTI Ekologi Manusia, University of Wisconsin-Madison, Amerika Syarikat menawarkan sebuah rumah dengan harga hanya AS$1 (RM3.50) dengan syarat - rumah itu mesti dipindahkan setelah ia dibeli pemiliknya.

Rumah yang dibina pada tahun 1940 itu dahulunya adalah sebuah rumah untuk pelatih ekonomi rumahtangga yang kemudiannya ditukar menjadi bangunan pejabat selepas pihak universiti mengambil keputusan tidak lagi menawarkan kursus sains rumahtangga.Pihak universiti berkata, rumah tersebut perlu dipindahkan bagi membolehkan mereka meluaskan lagi bangunan utama Fakulti Ekologi. "Ia sememangnya sebuah rumah yang cantik.
Alangkah baiknya jika ia dapat dipercantikkan semula," kata jurucakap Fakulti Ekologi, Doris Green.

Sebuah syarikat yang khusus memindahkan rumah telah memberi anggaran perbelanjaan sebanyak RM472,500 untuk tugasan memindahkan rumah berkenaan sejauh 10 blok. Justeru, sekiranya ada yang berminat untuk memiliki rumah berkenaan, individu (pembeli) itu perlu menandatangani satu perjanjian untuk memindahkan keseluruhan rumah tersebut dari tempat asalnya selewat-lewatnya pada 1 Februari 2010.

Macam ini pun ada. Ummie jumpa artikel ini ketika membaca suratkhabar di rumah emak Ummie. Siap ada gambar. Alangkah indahnya apabila impian jadi nyata.. Tapi dari mimpi untuk kita usahakan menjadi realiti.. Amin.

No comments:

Post a Comment